29 Ağustos 2023 Salı

Daha İyisi Varsa Beri Gelsin

Bildiğiniz ve sevdiğiniz bir şarkıyı aynı günün rastgele saatlerinde kaç kez dinleyebilirsiniz?

Ya da bilgisayarınızın ekranında takip ettiğiniz rakamlar, gündeme dair haberler ve ekonomi alanında olan bitenler...

Elinizde kahve kokusu, karşınızda deniz, üstelik çırpınırken Karadeniz; sizi böylesine tetikleyip teslim alacak, işten uzaklaştırıp bir nefes ânına davet ederek keyfinize keyif katacak kaç insan, ve şarkıcı bulabilirsiniz?

Ve işte ben bu ânları yaşarken ve O'nu düşünürken, çalışma masamdaki telefon bana dönerek "Enn Sevdiğin Kadın," diye seslenmesin mi!

Ve ben çalışma odamı telefon elimde terk edip salon penceresinden denizi daha geniş açı ile karşıma alarak, ve O'na bir kez daha bayılarak, enn neşeli çocuk halimle, enn güler yüzlü, enn esprili bir sohbetin tadını yudum yudum yaşamim mi!

Sonra çalışma odama dönerken tüm hücrelerim, alkışlarla ve sevinçle: "İyi ki O'nunlayız, iyi ki Enn Sevdiğimiz Kadın O," diye tempo tutmasınlar mı!

Tüm bu cümleleri yazmama sebep olan, günün bu enfes ânını planlayan ve bu tadı bir kez daha yaşamama sebep olan tüm ilahi varlıklar...

Ve EDNA VAZQUEZ:

Şükranla, sevgiyle, minnetle...



22 yorum:

  1. Şarkı, unutulmazların tepesinde ve fakat Edna Vazquez'i ilk kez dinliyorum, ne güzel bir ses. :)
    Hem de Pink Martini eşliğiyle söylüyor, nefis. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu Spotify'da keşfettiğim günden beri günde bir kaç doz alıyorum Sevgili Okul Arkadaşım.:) Elbette Pink Martini artısı... Ve aslında birlikte bir canlı kayıtları da var ki ona da bu linki bloga aktarırken rastladım, ses kaydı çok kaliteli olmadığı için onu kullanmadım lakin bu, linki usulca şuraya bırakmama de engel değil elbette.:)

      https://www.youtube.com/watch?v=fW7TAAK9m0A

      Sil
  2. Besame Mucho ve ergenliğim, bir de büyük dayımla yengemin bu şarkı eşliğindeki müthiş dansları. Bir balet zerafetiyle dans eden film artisti yakışıklılığındaki dayımın şu anda alzheimerli bir ihtiyar olduğunu düşünmek istemiyorum. Bu yorum ayrıca çok değişik ve güzelmiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dayı ve yenge de çok kıymetli bir kuşaktan, gözümde canlandırabiliyorum; ve çocuk olsam da o döneme ve o kuşağa yönelik epey kayıt var hafızamda. İyi ki de var, onlar kadar olmasa da bu hayatı güzel yaşamayı öğrendik sayelerinde. Edna Vazquez yorumuyla uzun bir süredir büyük bir aşk yaşıyorduk zaten, bir tetiklenmeyle gelen coşku sayesinde bunu açığa vurmak kaçınılmaz oldu, ândaki duyguyu kenara atsam bu yazı da olmazdı:)

      Sil
  3. Gerçekten insanı alıp götüren ve keşke geri dönmesem dedirten bir parça. Teşekkürler dinlememe vesile olduğunuz için. :)

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim, kendisinin diğer şarkılarını da dinlemeni öneririm:)

    YanıtlaSil
  5. 'Besame Mucho' sevdiğim bir şarkıdır. Pek çok sanatçı yorumluyor, çoğunlukla Cesaria Evora'den dinlerim. Ama ilk kez adını duyduğum Edna Vasquez'in yorumu da farklıydı ve beğendim...Teşekkür ederim değerli buraneros, sayende yeni bir sesle tanışmış oldum... tatil günüme renk kattın :) hep hoşça, esenlikle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, o renkte bir katkım olduysa ne mutlu bana:) Cesaria Evora elbette baştacımız ancak bu yorum da başka bir tat, söyleyişteki Latin vurgusu ve ritmi biraz daha önde. Sen de hoşça ve esenlikle kal, elbette beyefendi de:)

      Sil
  6. Nasıl ve güzel ve coşkuyla seviyorsun...

    YanıtlaSil
  7. Belirleyici olan ve o coşkuyu yaratan aslında sevdiren... İki sevdiren bir araya gelince de hayat bayram oluyor... Formül bu:)

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel bir an ve ne güzel bir anlatım, gözümde canlandı, mutlun oldum 🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mutlu oldum, çok:)

      Teşekkür ederim:)

      Sil
  9. Sevdiğim bir şarkıyı defalarca kez dinleyebilirim :)

    YanıtlaSil
  10. Buraneros...
    Ne güzel bir yazı okudum az önce.
    Hani böyle aklınıza anılarınızdan çok sevdiğiniz bir kesit gelir de tebessüm edersiniz ya okumayı bitirdiğimde öyle bir tebessümdü benimkisi. :)
    Şarkı çok güzelll!
    Açıkçası bu tarz şarkıları tekrar tekrar dinleyebilirim. :)
    Teşekkürler Sevgili Buraneros. 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, Pek Değerli- Ödüllü- Yazarımız:) Ben de ne güzel bir yorum okudum sabah sabah.. Enfes bir tebessümüm oldu üstelik. Evet bence de çok kişiden çok kere dinlediğim şarkının bu yorumunda bir başka tat var:)

      Sil
  11. İnsanı sürekleyen o tını var ya... Alıp götürüyor insanı... Bir ana gidiyorsun ve yüzünde kocaman bir gülümseme beliriyor. Sahnede Cesaria Evora seyretmiş biri olarak özellik bu şarkının bu yorumuna bayıldım. Açık ara öne geçti benim için. Hem ses hem düzenleme olarak... Öp beni çok öp beni derken ki o son öpüşü, kaybedeceğini bilişi... Geçiyor insana... Bir de ritim, beden nasıl da salınıyor istemsizce... Bayıldım. Listeme ekledim.

    YanıtlaSil
  12. Sanki bedenin salınışını görmüşlüğüm var gibi hissettim, gülümsettin. Valla benim gözümde de şarkı Cesaire'yi bile geçti ki çok nadir bir durumdur bu. Belki de tarzı karakterimin bazı noktaları ile pek güzel örtüştü. İyi yapmışsın:)

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel bir şarkı, böyle tadı damağında kalanlardan:)))
    Sevdiğim şarkıyı defalarca dinlerim, hiç bitsin istemem:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şarkıcının diğer şarkılarını da dinlemelisin o zaman, Spotify'da var:))

      Sil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP