14 Ekim 2011 Cuma

Pariste Gece Yarısı- Fragman!

Şu buraneros, hani şu yazıları yazan kişi; şimdi gelecek, klavyenin başına oturacak, cümlelerine başka başka anlar yerleştirip, lafı dolandıra dolandıra, pragmatizmden uzak, 'beğendiysen beğendim de kardeşim!' tavrı takınmadan, benim gibi net ifadelerle kısa yoldan anlatmak yerine, aslında özü şu olan uzun cümleyi kuracak: "Hayatımda gördüğüm en muhteşem final sahnelerinden biriydi bu..."

Owen Wilson'ın oynadığı Gil karakterinin altını çizecek, onun hayata bakışına, duruşuna, mizahla tatlandırılmış bu tavrı sevdiğine vurgu yapacak... ve filmin geneline hakim olan duygusu da şu olacak: "Bayıldım bu filme..."

Ve muhtemelen, hatta muhtemelen değil kesin: İçinde bulunduğu konjonktür birebir aynısı olmasa da, başka bir evreye geçiş sürecinde izlediği bu filmi, hissiyatını, aldığı keyfi; başka koşullar altında başka duygularla izlediği, ama detoks etkisi aynı olan
bir başka film ve günle eşleyerek, ve beğenilerinin altını sıklıkla çizerek , özü şu olan cümleyle tanımlayacak: "Cahil Perileri izlerken aldığım tat ve günle bu filmden aldığım tat aynıydı."

Filmi tazeliğinden dolayı top 50 listesinde standart bir yere oturtamamış olsa da, çok iyi bir deneme yazısı tadındaki bu filmin listesinde yer aldığını, ve bu filmi çok sevdiğini, bu kısa anın bıraktığı lezzetin zamanda ve onun içinde daha da çoğalacağını, tüm bu anları bu blogdaki yazılardan birine düşülmüş bir yorumdan aldığı derin ve öz bir cümleyle, o cümlenin açılımlarına ve yağmura sıklıkla vurgu yaparak; ben gibi "Güzel bir gün yaşadım." demek yerine, ballandırarak anlatacağını bir hissiyatım olarak özellikle belirtmek isterim.

Saygılarımla...

o klavyeyi elinden almadan tüyen ve adamını iyi tanıyan pragmatik kişi


Gelecek Program: Film, Gün ve Hissiyat

BU FİLMLE İLGİLİ ÇOK GÜZEL VE AYRINTILI BİR ANALİZ OKUMAK İSTERSENİZ BURADAN LÜTFEN

10 yorum:

  1. en azından hissiyat var demek ki gelecek bir şeyler bu sevindirici bir şey...ama bu durum bile şu buraneros'un, hani şu yazıları yazan kişinin kendince haklı/bizce haksız olan tembelliğinin bir açıklaması olabilir mi? bence hayır!

    :))

    YanıtlaSil
  2. Mayam sana katılıyorum ki çok :) Tembellik hiç iyi bişiy değildir bence de ..

    YanıtlaSil
  3. ayıp bişi dğeil mi ateşim böceğim. örnek olacak bir abiye hiç de yakışmayan bişi üstelik :)))

    YanıtlaSil
  4. gelecek program için şimdiden koltuğum hazır ;)

    YanıtlaSil
  5. beenmaya; valla aldığı gaz tükenmez ise, sanırım yazacak o kişi...

    YanıtlaSil
  6. Ateş; bence de iyi bişi değil... bilirsin o atasözünü, ondan yola çıkarak şöyle bir uyarlama yapabilirim: Sen abinin dediğini yap yaptığını yapma:)

    YanıtlaSil
  7. Evren; ben yorumları cevaplayamadan program geldi, beğendin mi bari yerini:)

    YanıtlaSil
  8. Bu filmi elbette elbette ve elbette izleyeceğimdir, zaten aklımdaydı hep, sen söyleyince iyice kazındı.

    Bu filmi izleyeceğimdir ve bu yazının altına not düşeceğimdir:)

    YanıtlaSil
  9. Şahane bir filmdi.
    Ciddi manada "tek solukta izlenesi" başlıklı filmlerden.

    konusu, kurgusu, abartısız efektleri, geçişleri.. Şahane çok beğendim.

    Ayrıca beenmaya ya da çok fazlaca katılıyorum dediğimi eklemek istiyorum :)

    YanıtlaSil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP