20 Ekim 2008 Pazartesi

Klimt...


Bu film iki açıdan değerlendirilebilir!..

Resim sanatına ilgi duyanları özellikle de Klimt'i favori ressamları içinde tutanları ve bu konu üzerinde bilgi sahibi olanları memnun edecek çok başarılı bir biyografi anlatımıdır. Özellikle atölyede çalıştığı sahnelerde sanki bir tablonun fırça izleri ve renkleri vardır .

Kalabalık diyalogların sahnelendiği anlarda, tartışmanın niteliği ve odaklandığı noktalar: Klimt' in kişisel özelliklerinin, yaşamının yanı sıra dönemin sanata bakışını hem entelektüeller hem siyasetçiler açısından etkili diyaloglar ve devingen bir kamera kullanımıyla çok güzel anlatır.

Ancak genelde biyografilere, özelde de resim sanatına ilginiz yoksa ve bir sanatçı karakterin duygularının dışa vurumunun sıradışılığı sizi alakadar etmiyorsa, ama sinemaya mesleki anlamda bir tutkunuz var ve bu yönde bir eğitim düşünüyorsanız, filmin Üslubu için izlemenizde fazlasıyla yarar var.

Eğer her iki noktaya da bir ilginiz yoksa, karakter analizleri yaparken derinlikli bir dil kullanan, sanatsal kaygılar taşıyan (zaman zaman simgesel anlatımlara başvuran) bir görselliğe sahip filmleri sevmiyorsanız, sıkılabilirsiniz! Bu yüzden kesin izleyin diyemiyorum.

Ben sevmiş miydim filmi? Çok sevmiştim. Çok özel bir sinema diliyle çok kapsamlı ve başarılı bir anlatım sergilediği için!

Ve Captaiin ekledi:

Klimt'te; ağır ağır ilerlerken Klimtler ve Lealarla karmaşık fakat bir o kadar basit, derin ve bir o kadar sığ havasında esrarengiz duruşuna kapılmıyorsunuz değil. Korkunç çıplak kadınlar ve pürüzsüz vücutlar, kıvrımlar, desenler ve piyano vuruşları içinde bir alegoridir KLİMT.

1 yorum:

  1. Klimt-John Malkovich bu fimi nasıl atladım anlayamadım. girmiş miydi türkiye'de gösterime?

    YanıtlaSil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP