28 Ocak 2021 Perşembe

Bu Kez Ben Seçmedim Bloglar Fısıldadı

Üvey Kardeş'le Leylak Dalı'nda karşılaştım. İki kuzeyli ilk anda göz göze geldik. Yazarı tanımıyordum. Ama gelen sesler beni almalısın, diyordu. Duymazdan gelemedim ve listeme ekledim.

Sonra, Pelin Pembesi'nin yeni yazısını görünce blog listemde ki dumanı üstünde yazılara bayıldığımın altını çizerim hep; gittim, okudum ama Javier Marias daha önce okumadığım bir yazardı! Bir yorum yazdım ve "Almalıyım!" dedim. Blog da "Almalısın!" dedi. Attım sepete.

Bir kitap yazım için MINDMIILS uğramış bloğa, yorumunun içine şu cümleleri de bırakmış: "En son tren yolculuğuna ve hatta istasyonlarına dair okuduğum öyküler oldu. Raymond Carver'ın Katedral öykü kitabından. Carver müthiş bir öykücü."

Vurgu kendinden çok emindi, etkiledi, bilmediğim, -daha doğrusu o an hatırlayamadığım- bir yazardı ve sepete eklenmesi kaçınılmaz oldu.

Tren yahu!

O ara bir baktım La Paragas yerinde duramıyor, sesleniyor, zıplıyor, dikkatimi çekmek için elinden geleni ardına koymuyor. Çocuk işte! Kıskanıyor. Önce biraz kafa yapıp eğleneyim şunla, dedim, görmezden geldim. Ama o çok telaşlı. Farkındayım. Biraz daha cool yapayım, dedim. Çakmadı. Artık burnumun dibinde ve neredeyse elleri kendini fark ettirmek için gözüme girecek. Güldüm. Yeni fark etmiş numarası yaptım ki yedi. "Buyur," dedim. "Bolaño," dedi. "Sevdin," dedi... "Seni mi kıracağım," dedim. Biri Enn Sevdiğim Kadın'ın önerisi olmak üzere ki tuğla olan, iki kitabını birden ekledim.
Sonra baktım 2020'de okuduğu kitapları yazmış Klio'nun Şarkısı, koştum gittim ve içinde şu cümleler de olan bir yorum yazdım:"Sıkı bir liste, senin İsmail Güzelsoy hayranlığın ki sen yazana kadar hiç haberdar değildim, sen yüzünden sonunda bir kitabını okutturacak sanki bana." O da dedi ki, "Umarım, umarım Değmez'i beğenirsin." Sözümü tutum ve onu da ekledim sepete.

EKMEKÇİKIZ, yani Benim Sevgili Okul Arkadaşım, aldığı kitapların fotoğrafını koymuştu ve dumanı tüten yazılara bayılan ben hemen sıçramış, altına da bir yorum yazmıştım. Sonra üzerine çok hoş bir yazı yazdı ki bu bana blogda bir yazı yazmak yerine, oradaki şahane sohbete katılma fırsatı verdi.* Yorumda da belirttiğim nedenlerle, Modiano'nun gönlünü almak, biraz da yalnızlığına yoldaş olmak için bu kez kendim kendime fısıldayarak ekledim onu da listeye.

Yorumda ne mi yazmıştım?

"Yazarımız biraz kasıntı biraz arıza, cama buğu bırakmayı seviyor kabul, ben öbürlerine benzemem havası da atıyor. Onu ilk okurken başlarda kapılmış, sonra arkadaş olur muyum? diye düşünmüş, sonra olurdum ama enn arkadaş olmaz, enn arkadaşlarımla onu bir araya getirmez ama ıssız mahalle kahvelerinde onunla kahve içip donuk ruhundan çıkacak sözcüklerini dinleyip sohbet etmek isterdim, diye düşünmüştüm. Daha önce dediğim gibi Bir Gençlik'le tanıdım onu ve yukarıdaki izlenimlerle birlikte bir başka tat olarak sevdim, bu kitabı da* hakeza öyle... ve genel düşünceden bağımsız olarak gri alanda da olsa, her şey iyi giderken insanı auta da çıkarsa elini tutup, dünyasını anlayıp, kalabalıklar içinde yalnız bırakmak istemedim:) Kabul etmeliyiz ki O da öyle biri işte!. Muhtemelen ben onu yalnız bırakmayacağım... Ve grisinin tadını farklı buluyor ve şefkat duyuyorum sanki. Vicdanımı off yapıp bir eleştirmen kimliği takınsam başka tabii ki, o nedenle üzerine yazıp da kamuya sunmadım.:)"

Ve aslında bu kolide iki kitap daha vardı, hatta üçüncü de olmalıydı fakat takdir-i ilahi işte, tükenmişti ve kitapçım onu bir kaç gün sonra gönderecekti ve bu yazı yayınlanmak için onu bekliyordu. Gelseydi muhtemelen onu yazacaktım ki bugün elimde olacak! "İyi ki gelmemiş," dedim sonra, çünkü üzerine tadını çıkara çıkara bir yazı okudum, dün akşam!



*Bu kitabı da, ifadesiyle kastedilen yazarın Mahallede Kaybolma Diye adlı kitabıdır ve o çok hoş yazı şuradadır. Tadı çıkarıla çıkarıla okunan da şurada.

*Kitap fısıldayan bloglar blog listemde vardır ve tanımayanlar için bir tık mesafededirler!

18 yorum:

  1. Bir roman okur gibi okudum yazıyı, çok akıcıydı. :)))

    YanıtlaSil
  2. Keyifli okumalar, umarın Üvey Kardeş'i seversiniz. Ben en arıza karakteri bile çok sevmiştim, geçen yılın en iyi kitabıydı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, keyifli olacağından eminim. Bloğunuzda görmüştüm Modiano'yu, ben ilk okuduğumdan beri seviyorum kendisini:)

      Sil
  3. Üvey kardeşi bende leylak dalından okudum. Senin şimdiki kitaplarını da not alıyorum sağol.

    YanıtlaSil
  4. Güzel kitaplar ve güzel bloglar hepsi de!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakacağız güzel kitaplar mı diye, gerçi beni yanıltmayan hislerimden ve referans noktalarundan bakarsam öyle, yine de bir okuyalım:) Bloglar kesin ama!:)

      Sil
  5. Çok güzel anlatmışsınız teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim, sevdiğin için sevindim:)

    YanıtlaSil
  7. Ooo! Bir blog alemi kitap buluşması daha gerçekleşmiş bu sayfalarda, ne güzel.
    Sevgili Okul Arkadaşımın kaleminden dökülen satırlara, çiçek özü bulmuş arılar misali kanat çırpmamak mümkün mü?
    Keyifli okumalar diler, sonuçlarını okumayı merakla beklediğimi belirtirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Okul Arkadaşım,

      Fakat sizin soru işareti ile biten vurgunuz müthiş:) Şımartmıyor desem yalan olur, teşekkür ederim:)

      Keyifli okumalar kısmı pek kısa vadede olmayacak sanırım: şu an elimde bir önceki yazıda sinyalini verdiğim müthiş bir kitap var, iş arası yaparak önce onu bitirmeliyim, yazmalıyım ve sonra o anki ruh halim neyi isterse o elimde olacak ki başka bekleyen kitaplar da var:) Yani sonuçlar geniş bir zamana yayılacak:)

      Sil
  8. Tüm yazıyı tebessüm ederek okudum yine :) Kitaplara da göz attım "Karanlık Dükkanlar Sokağı" çok dikkatimi çekti sanırım onu alacağım :) Teşekkürler 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyadaki en keyifli iş birinin yüzündeki tebessüme neden olmak:) Rica ederim ve ben de sana teşekkür ederim:)

      Sil
  9. Başkaları tarafından önerilen kitaplara hep mesafeliyim çünkü
    biliyorsunuz beğenileri çok çeşitli etkenler oluşturuyor. Okumadığım bir yazarın tek bir kitabını alıp okurum sonrası gelecek mi diye bakarım. Benim önerdiğim J.Marias ben de geçen seneye kadar bilmiyordum. sonra yazılarını okumayı çok sevdiğim http://verbumnonfacta.blogspot.com/ da sık sık görünce almaya karar verdim.
    Uzun bir okuma olacak size de bu kitaplarla. Kolay gelsin !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazarı tanımıyorsam kitapların kapağına bakarım, bir sinyal alırsam da tamamdır, her tavsiyeye de kulak asmam pek:) Bu alım kısmıydı, tamamının okuması ne kadar sürer kısmı şimdilik meçhul:) Teşekkür ederim:)

      Sil
  10. Bloglar, kitaplar, güzel okumalar üstünden buluşmalar...Daha ne isteriz? :) Carver'a yüklediğim 'müthişlik' umarım sizi de memnun eder. Bu sene Beliz Güçbilmez'in Tersine Mühendislik atölyesinde tekrar okuyup o gözlerle yeniden analiz edince bende şapka çıktı. Bolano Uzak Yıldız'ı da pek sevmiştim. 'Tuğla'larına da bir gün cesaret edeceğim umarım. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ondan ötesi can sağlığı:) Şüphem yok, emin olmasam atlamazdım üzerine:) Tuğlalardan genelde uzak dururum ama bugüne kadar okuduğum tuğlalar da hiç üzmedi, gitmezse bırakırım demiyeceğim çünkü referans çok kuvvetli ve bir önce okuduğum kitabı da benimle yolun açık demişti zaten:) Sevgiler...

      Sil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP