16 Temmuz 2021 Cuma

Un Ringraziamento Speciale*


Sevgili Okul Arkadaşım'a...

Sevgiyle...






O yazmasaydı, bu keyiften yoksun kalacaktım.

Bugüne kadar hep İtalya'dan getiren olursa içtim.

İlk şişeyle gelen promosyon kadeh uzun süre boş kalmıştı.

İlk kez bu yöntemle yapmaya karar verdim ve onun tarifiyle yola çıktım.

Limonları Finike'den, Portakal Bahçem'den istedim ki miss kokuyorlardı...

Tarifin bütün aşamalarına titizlikle uydum. Sabrettim.

Günü doldu, şişeledim.

Soğuttum.



Veee tadım!



......



Bu mudur?

Evet...

Limonçello budur!







Ve Sevgili Okul Arkadaşım'ın yani Sevgili Ekmekçi Kız'ın tarafımdan yapılmış ve bayılınmış limonçello tarifi içinse buradan lütfen.

Kesinlikle soğuk ve kararında içiniz!





*Özel Bir Teşekkür, Google çeviri.

16 yorum:

  1. oh süper, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, üzerinde varyasyonlar şeklinde çalışmalarım devam ediyor; kokteyl bardağında bir deneme yapacaktım ve yazacaktım ancak geçen gün rastldığım fanta limonu bulamadım bugün marketlerde; ağzına kadar kırık buz, üç yaprak naneyi avuç içine alıp diğer elle bir kez vurarak patlatma, sonra baradağa, üzerine bir shot limonçello, onun iki katı kadar da yine iyi soğutulmuş fanta limon ilave edip deneyecektim ama olamadı, hani bir gün düşünülürse diye şöylece bırakayım:)

      Sil
  2. Ammannn! Zaman ne çabuk geçiyor! Geçen gün sarıvotka yazdığınızda, içimden "lmoçello oluyordur beklemededir henüz" düşüncesi geçmişti. Olmuş bile!

    Ben aracı oldum sadece, asıl Napoli'li hanımefendi teşekkürü hak ediyor. Doğru bir reçete, yolun yarısı demek. Kalanı ona uymak, sonra da lezzetin keyfini çıkarmak.

    Ellerinize sağlık Sevgili Okul Arkadaşım, afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili Okul Arkadaşım, siz olmasanız ben nereden bilecektim Napolili teyzeyi, limonçello aklıma bile gelmeyecekti, ben sizden aldım tarifi ve bu da tarihe bu şekilde not düşüldü:)

      Sevgili Şule'ye yazdığımı gerçekleştiremedim ama şu an yanımda içinde patlatılmış üç yapraklı nane olan ve o şekilde buzlukta iyice soğutulmuş Naneçello var, tavsiye ederim:)

      Sil
  3. Afiyet olsun, mutlu haftasonları:-)

    YanıtlaSil
  4. Müthiş imrendirici bir görüntü!

    Portakallı kahveli likör yapmıştım bir zamanlar, bunu denemem de kaçınılmaz sanırım. :) Afiyetler ve iyi haftasonları diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem Ege'de yaşayıp hem de limonçello yapmamak kabul edilemez:) Eğer biraz daha yoğun limon tadı istenirse çekinmeden bir limon fazla kullanılabilir, diye düşünüyorum. Şekerle ilişkiye bağlı olarak da bir tık eksik şeker:) Çok teşekkür ederim, ben de iyi haftasonları dilerim:)

      Sil
  5. Görüntü çok iştah açıcı, afiyetler keyifler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, tadı da görüntüsü kadar güzel:)

      Sil
  6. Çok iyi görünüyor. Afiyet olsun. :))

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim pek değerli yazarımız:)

    YanıtlaSil
  8. Sanırım İtalya'da biz yanlış yerde içtik, bir hevesle içtiğim limonçellonun tadı kolonya gibiydi:) O gün bu gündür bir daha denemedik:) Fakat Ekmekçi Kız'ın ev yapımı tarifi bana fena halde göz kırpıyor.
    Afiyetler olsun. Eminim tadı iyidir fakat bardağın güzelliğine de değinmem lâzım:)

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkür ederim, tadı güzel, kefilim:) Sevgili Momentos'un yorumunda belirttiğim gibi daha yoğun limon daha az şeker tercihe bağlı, ben reçeteye birebir uydum:) Bardaktan edinmek için üzerinde yazılı markadan bir şişeyi, birinin getirmesi gerekiyor:)

    YanıtlaSil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP