20 Temmuz 2021 Salı

Paparazinin Bayram Kısmeti

Çok erken uyanıyor... Çatıyı mesken bellemiş Kırlangıç bebeleri uçuş eğitiminde... Japon Kamikazeleri halt etmiş, hızla çıkıp alçalarak bina duvarına -en fazla 15 santim aralıkla- paralel uçarak pencereden dışarı bakana nazire yaparcasına burnunu sıyırıp geçiyorlar... Hız müthiş, genelde aralarında bir iki metre bırakarak ikişerli ekipler halinde uçuyorlar, sonra binalar koridorundan çıkınca sola, denize doğru yatıp Türk Yıldızları gibi dikilerek bütün filo tepede buluşuyorlar; sonra bir dalış, sonrasında dağılmaca... Uçuş varyasyonları had safhada, o kadar tatlılar ki, anlatılamaz, videoları da çekilemez çünkü en az beş kamera lazım! "Biraz sonra arka fonda toplu geçişleri göz açıp kapayıncaya kadar görünecek..."

Sabah erkeninde hâlâ uykuda insanlar sayesinde deniz, çeşit çeşit kuş ve sabah sesleriyle mutlu olan bizim paparazinin gözüne bir çatının ucu takılıyor, taa uzaklardan da sanki Puhu sesi geliyor. Önce üşeniyor, sonra ekmek parası deyip makineyi kapıyor, zumluyor ama daha ötesine giderse ortaya titreşimden başka bir şey çıkmaz kararıyla öyle bırakıp, izlerken tam ekranda çözülür bu iş, diye düşünüyor. Sıcak haber tripod gerektirmediği gibi uğraş da istemez, hiç kurguya falan da gerek yok deyip, kaydını ham haliyle yayın ekibine teslim ediyor.

Yayın ekibiyse bu romantik anlar asla müziksiz olamaz, diyerek çok sevilen şarkıcının, sevilen bir şarkısında karar kılıyorlar.*

Sevgilerimiz ve İyi Bayramlar, dileklerimizle...



Luz Casal- Piensa En Mi.*

*Beni düşün. Google, çeviri.




16 yorum:

  1. Müzik harika yüzünüzde gülümseme, kalbinizde neşenin eksilmeyeceği bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkıcı çok hoş:) Temenileriniz için çok teşekkür ederim, aynılarını sizin için de dilerim:)

      Sil
  2. "Biraz sonra arka fonda toplu geçişleri göz açıp kapayıncaya kadar görünecek..."
    Tam olarak öyle oldu Sevgili Okul Arkadaşım, bir an görünüp yok oldular. :))
    Kuş gözlemi sayesinde bir blogger daha aynı zamanda youtubber oldu, sanırım. Harika! :)
    İyi bayramlar, mutlu ve sağlıklı bayram günleri diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Okul Arkadaşım kamerayla takip etmek mümkün değil, sabit bir şey çekerken lütfederlerse ucundan yakalanabiliyorlar:) Sürekli uçmuyorlar bir de, belirli saatlerde sanki ders saati başlamış gibi çıkıyorlar, aynı güzergahtan geçip çılgıncasına uçuyorlar:) Youtubber olma niyetim yok, blogun video kısmı bu fazla dedi, o bakımdan mecburen youtube'a yükledim:) Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  3. Size de mutlu bayramlar:-)

    YanıtlaSil
  4. İyi bayramlar sevgili Buraneros. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Sevgili Pek Değerli Yazarımız:)

      Sil
  5. Ah ne hoş. Hele o sondaki uçuşlarını yakalamak! :)
    Geç de olsa iyi bayramlar. Bir de size geçmiş bayram hediyesi: Silvia Perez Cruz. Kendisini canlı dinleme şansına sahip olmuştum, müthişti. Paylaştığınız parçadan yola çıkarak hoşunuza gidebilir diye düşündüm. Özellikle Vestida de Nit ve Domus albümleri. Seçtiğim bir tanesini bırakıyorum buraya.
    https://www.youtube.com/watch?v=v3TMlWXRGSw
    Şu an Javier Marias okuyorum, Madrid'de dolaşıyor, oralardan parçalar dinliyorum. Luz Casal da bana benzer bir selam getirmiş oldu. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bayramlar:)

      Çok teşekkür ederim, hemen dinleyeceğim. Marias, iyi bir rehber:) Ben de Chimamanda Ngozi Adichie-Boynunun Etrafındaki Şey'i bitirmek üzereyim, öykü kitabı ve nispeten kısa olduğu için ne olur ne olmaz diye tanışmaya onla başlamak istedim. İlk satırlarda kaptı ve bırakmadı beni ve biri Amerikana olmak üzere iki kitabını daha alacağım kesin... Elbette size teşekkür ederim, Nijeryalı yazarları seven biri olsam da siz yazmamış olsanız görmeyecektim:) Sevgiler...

      Sil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP