18 Ocak 2024 Perşembe

Vay Anasını- Beterin De Beteri Varmış!

Vay anasını çünkü bunu ancak "Nereeedeeen nereye," diyebilen bir ekonomist başarabilirdi!


21-Eylül-2022


"D-3 lütfen."

Bilet fiyatı ufakça bir sıçratıyor.

Ve sonra...

Ülke bu günleri de gördü diyerek de bilet fiyatını şuraya not düşüyorum: 44 TL.


15-Ocak-2024


"D-3 lütfen."

O ara büyük ışıklı panoda afiş görünüyor ve filmin 16:05'de başlayacağını sanan ben gerçekte 16:20 rakamlarını görünce bir ohh çekiyorum. İşlemlerim yapılırken kısa bir sohbet, puanlarımı kullanmak istermiymişim, kullanıyorum çünkü bilet fiyatları Başka Sinema filmlerinde de 135.00 Türk Lirası olmuş!

16 yorum:

  1. İşin uzmanları elbette daha doğru bir karşılaştırma yapacaktır. Şu son iki senede yaşanan fiyat aşınmalarını gençliğimizdeki yüksek enflasyon zamanlarında bile görmemiştik düşüncesindeyim. Çok tuhaf zamanlardayız, yine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız, ve sanırım asıl şoku belediye seçimlerinden sonra yaşayacağız. 44.TL'den 135 TL'ye 16 ayda gelmişiz. İki sene önce bilet 15-20 lira falan olmalı ki 44.TL bile bende şok etkisi yaratmış:) Şu an esnaf lokantasında bir kase çorba 50 TL.

      Sil
  2. ben son zamanlarda ne alsam, yoğun bir şaşkınlık yaşıyorum...allah hepimizin yardımcısı olsun, ne diyeyim...

    YanıtlaSil
  3. Ferhan Şensoy çok haklı; her sabah dur bakalım bugün beni neler şaşırtacak diye kalkıyoruz, her gece artık bu kadarı da olmaz ki diye yatıyoruz…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım önümüzdeki yerel seçimlerin ardından şu anki halimize şükredeceğiz Ceren!

      Sil
  4. Ben artık bu konudaki algımı tamamiyle yitirdim. Yok takip edemiyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz aynı durumdayız, iyiki de buradayız, dolayısıyla en azından kendimizi yalnız hissetmiyoruz. Bir de bu kesintisiz zulmün altında tek kalsak halimiz nice olurdu:)

      Sil
  5. telif romanların yeni çıkanları da 500 TL oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvahhh:) Korsana da elim gitmez benim, o zaman ne olacak halim:)

      Sil
  6. Ben de günlük aldığım ürünler üzerinden kıyaslama yapıyorum. Mesela, günlük 1 litre şişe süt, 6.90 liraydı, oldu 48 ila 52 lira arasında değişen fiyatlarla. Bir Egeli olarak nane, maydanoz gibi yeşilliği seven ben, o fiyatlara hiç değinmese iyi olur. Pazarda ıspanak olmuş 40 lira. Hem de kış sebzesi olmasına rağmen. Hadi kırmızı eti geçtim de ot bu ot. Millet otu da alamaz oldu. İki yazdır balkonumda saksı içinde domates yetiştiriyorum. Domatesler bitince yerine yeşil soğan, roka dikiyorum.
    Evet, neredeeenn nereye. Tuzu kuru ekonomistlerin de hiç umurunda değiliz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence şu anlara şükür etmeliyiz, piyasadaki gerçeklikler üzerinden bakarsak asıl felaket seçimlerden sonra.

      Sil
  7. Şu güzel keyfin bu kadar pahalı olması :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acı, hem de çok. Ülkeyi yöneteninin sanat diye bir derdi olmayınca böyle oluyor işte!

      Sil
  8. Artık diyecek laf bulamıyoruz. Ben de geçen gün aldığım sinema biletine 135 TL verdim dediğiniz gibi. Sonrası daha da korkutuyor insanı, Mart ayından sonra daha beter olacak gibi hissediyorum😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün mesela ekmek fiyatları artmış şehrimizde ve 10 TL olmuş, sözde çalışanlara ve emeklilere zam yapılmıştı. Ufak ufak geri alınıyor şimdi! Seçimlerden sonrası ise tufan. :)

      Sil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP