30 Haziran 2023 Cuma

O Zaman Bu Zaman San Sebastian


Pasta dolabı muhteşem,

her biri sanat harikası.



Kışkırtıcı,

ukalalık yok;

son derece sıcak bir iletişim oluşuyor, pastalarla aramızda.


Kullandığımız sessiz dil ortak,

sıcak ve esprili.


Orman meyveli cheesecake'i gözüme kestiriyorum; San Sebastian göz kırpıyor.

Selam çakıyor, sevdim seni diyor, ardına tez zamanda bir masada seninle sohbetin dibindeyiz, merak etme'yi ekliyorum.

Onu şimdilik bir başka zaman için bırakıyor...

ve "Limonatanız var mı?" diye soruyorum;


olmadığını öğrenince...

Kahve aklımdan geçse de...

"Çay lütfen," diyorum.





26 yorum:

  1. Neye niyet neye kısmet ana başlığı altında, afiyet olsun madem. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevgili Okul Arkadaşım.:))

      Sil
  2. oh be, ilk defa aklım kalmadı :) San sebastianla yıldızımız barışmadı çok şükür :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de sözünü etmediğim Sebastianlar olmuştur:)

      Sil
  3. Ağır kremalı pastaların yanında bol meyveli pastalar, cheesecake ve tartlar ne kadar masum ve sevimli görünürler. Şeker ve yağdan olabildiğince uzaklaşabilmek de bir irade kontrolü tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız, sanırım benim iradem bu konuda kontrollü ve çok yardımcı bana:)

      Sil
  4. Çay güzel Üstad, çaysız düşünemem mesela ben de tatlıları :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstad, garip bir şekilde -uzun zamandır- ben de çaycı oldum, üstelik şekersiz:))

      Sil
  5. cheesecake 'i çok severmi. Ama iyi yapan biryer olması lazım. Herkes tam anlamı ile yapmayı beceremiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burası iyi yapan bir minik, sevimli ve butik pastane:)

      Sil
  6. Cheesecake ve San Sebastian'a hala pek ısınamadım, yiyorum tabii başka seçenek yoksa, o ayrı mevzu ama pasta söz konusuysa bol meyveli, tercihan vişneli ve çikolatalı bir yaş pasta ilk sırada yer alır. Size afiyet olsun, butik pastaneler bu işi layıkıyla yapıyor, eminim ben de orada San Sebastian tercih edebilirdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tatlılar konusunda zayıf biriyim, severim... elbette iyi olanı, özel bir ayrımım yoktur. Sanırım ölçülü tükettiğim için de kilo ve şeker sorunum yok çok şükür, bu da doğuştan bir bonus mu şans, mı bilmiyorum. Muhtemelen ederdiniz:))

      Sil
  7. Afiyet olsun, tercihim benim kahve olurdu. Çayı bende şekersiz ve karanfilli içerim. İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bayramlar. Ben bu aralar yanında bir şeyler olursa çaycı, sade olunca da kahveciyim:)

      Sil
  8. E şimdi nereden bulucaz bu saatte. :)
    Afiyeti çoktan olmuş, bari bi sonraki yanında kahveli olsun. :))

    YanıtlaSil
  9. Şimdi unutmak en iyisi, olmadı bebeklere kandırmaca bir içecek var ya, bilirsin, ama ben yine de yazim, şekerli su:)

    Bense bir süredir şu sloganın peşine takılmış durumdayım: Pasta yancısı olarak çaycıyız ve çaycı kalacağız:))

    YanıtlaSil
  10. Off harika görünüyor afiyet olsun :)
    Çayla da kahveyle de harika gider :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)

      Kesinlikle... ancak ben bu aralar pasta yanına çaycıyım, kahvenin yanına bir şey eklemiyorum:)

      Sil
  11. Afiyet olsun:))) Limonata neden yok artık pastanelerde, ben aşırı severim:))) Çok lezzetli görünüyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Bu pastanede yok, küçük bir mekan bu ve bir kaç çeşit pasta yapıyor, diğerlerinde limonata var :)

      Sil
  12. Sanki kahve istedim yanına... Tereyağlı kızarmış ekmeğe çilekli reçeli suyu az meyvesi bol döşeyip meyveden kalan boşluklara tam yağlı beyaz peyniri küp küp yerleştirerek zamanının cheesecake devrimini başlatan bir kız çocuğu olarak... kahve diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süre daha çaycıyım, kahveyi yancısız ve sek alıyorum bir süredir:)

      Sil
  13. Canım çekti gideyim de glutensiz kekimden yiyeyim. :)

    YanıtlaSil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP