25 Kasım 2022 Cuma

Antoine İle Bir Kez Daha Uçtum

Ben bir çocuktum ve bir kitabın değil de bir maceranın içindeydim.

Görünüşte elimdeki bir kitaptı ama ben sayfaların içinde cümle olmuş, sonra biraz daha evrilmiş, sıcağı soğuğu, suyu susuzluğu, bulutları rüzgarı, geceyi yıldızları, korkuyu sevinci, uçağın bilumum cihazlarını, üç kişilik sessizliğe karışan gökyüzünde ve yıldızların altında olmanın muhteşem yalnızlığını, motordan gelen biteviye sesi, çölün sıcağında serap görmeyi bir kez daha bizzat hisseder olmuştum.

Ciceneros bizim için artık karanlıkta gömülü değildi. Bir ara Neri, ben ve Antoine şunu düşündük. İş işten geçmişti, üçümüz de aynı fikirdeydik. Ciceneros'a yönelirsek, kıyıyı gözden kaçırma tehlikesine düşebilirdik. Neri "Kala kala bir saatlik benzinimiz kaldı. Doksan üçle yolumuza devam edelim," dedi.

Hem de tüm bunları Saint-Exupéry'nin belki de baydın bizi denilebilecek betimlemelerine yapışarak, ve Gece Uçuşu'ndan sonra bir kez daha Antoine de Saint-Exupéry ile yaşıyordum. Ve ancak kitabı elimden bıraktığım anlarda normal yaşama dönebiliyordum.



Gece Uçuşu

12 yorum:

  1. Parmakların kitaba değdi değecek durumda bile sayfalar arasına kaçıvermen mümkünmüş gibi hissettim. :) Süper!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu -eski- pilot yazarların bir büyüsü var kesin, hangisini okusam, kelimeler yok oluyor. Teşekkürler:)

      Sil
  2. Çok seviyorum bir kitabın bizi dünyadan uzaklaştırmasını <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de.. Fakat bu pek maceralı bir uçuştu, dilimiz damağımız kurudu desem hiç abartmış olmam:)

      Sil
  3. Bu kitap okumanın çook ötesinde bir deneyim olmuş. Böyle kitaplar iyi ki var :)

    Söylemeden edemeyeceğim, kitabın kapak rengi de ne güzelmiş. Bu blogun temasına da uyuyor sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle iyi ki varlar, arada bir çok eski yılların tadını yaşayanlarıyla birlikte yaşamak pek keyifli oluyor:)

      Bu kapaklara Ayrıntı yeni başladı ve başka bir seri olarak yayınlıyor, pek de iyi yapıyor bence:)

      Sil
  4. Bu aralar bu kitabı ço ksık görüyorum, alacağım sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer alırsan ve seversen blogunda muhtemelen yazarsın, o zaman bir başka pilotun kitabını da öneririm sana:)

      Sil
  5. Yazarın bu kitabını da duymamıştım. Gece Uçuşu’nu öneriniz üzerine okumuştum. Bunu da not alıyorum. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Bu Gece Uçuşu'na göre biraz daha uzun ancak yolculuklardan biri bile tek başına bir roman olabilirmiş:)

      Sil
  6. Böyle etkileyici kitapları çok seviyorum, not aldım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman, dilerim günü geldiğinde ve okuyup bitirdiğinde kitap bu okuru etkilediği kadar seni de etkilemiş olur:)

      Sil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP