19 Ekim 2023 Perşembe

Enteresan Bir Durum


Konuyla ilgili yardımları için tüm dostlara teşekkürler. Sanırım Telekom kendince bir jest yaparak, Hatay-La Paragas ilişkisindeki sevgiye de bakıp ikisini birbirinden şimdilik ayırmak istemiyor, sanırım şehrimin de buna bir itirazı yok, ileriki günler ne gösterir bilinmez elbette, kalalım sağlıcakla:)



Bilgisayarı her açtığımda ve blogu tıkladığımda; blogun sağ alt köşesindeki dünya dönerken ve bulunduğum şehir beyanı olarak Samsun'u gösterirken, çok nadir de olsa şaşar: Bağlandığım modemi, dolayısı ile şehri -en fazla- sadece Samsun yazmak yerine, Samsun'un ilçelerinden birini ekleyerek gösterir ve öylece döner durur... du, yıllardır.

Bunda bir enteresanlık yoktu ve normali de buydu. Bununla birlikte Hatay'la yaşadığımız aşk bambaşkaydı, eyvallah! En unutulmaz rakı akşamlarımız, kopkoyu ve saatler süren, asla unutulmayacak sohbetlerimiz onun dünyasındaydı.


Lakin 15 gündür, belki de biraz daha fazla zamandır; ısrarla Antakya-Hatay olarak dönüyor, sağ alt köşedeki o dünya... Ve ben ne yapsam ne etsem de onu Samsun yapamıyorum: Modemi kapatıp açıyorum yok, tüm fişleri çekip yeniden takıyorum ve açıyorum yok! Yine Hatay, hep Hatay. Oysa ben Samsun'dayım, modem Samsun'da, ki başka bir şehirdeyken blogu tıklasam, beni bulunduğum şehirde gösterirken eğer bilgisayarını Samsun'dan biri açmışsa o anda ve bloga bakıyorsa, o şaşmaz dünya onun da Samsun'dan girdiğini gösterir bana!


Benzer durumlar yaşadığım her seferde oradaki şehir adı değişmez... di! En fazla da şehirden bir ilçe adı eklenirdi ki o da genelde bizim coğrafya olurdu.

Ve başka şehirlerden girişlerde de Samsun'a ek olarak, girilen şehirin adının yazılı olduğu bayrak belirirdi ki bu halde de bir sorun yok.

Tamam kabul, içimizdeki Hatay aşkı bambaşka, hiç bitmeyecek, eyvallah... Peki bu durum neyin göstergesi?

Şaşkınım ve siz blog dostlarıma sormak geliyor aklıma: Ben blogdayken elbette... Yalnızca benim ekranımda mı bulunduğum nokta olarak Antakya-Hatay dönüyor, yoksa siz bloga girdiğinizde orada -Samsun yerine- bendeki gibi Antakya-Hatay mı görüyorsunuz?

28 yorum:

  1. Konudan bağımsız olarak Antakya çok güzel bir yerdi. Samandağ, Defne, Arsuz...Yerleri, yemekleri ve özellikle insanları....

    YanıtlaSil
  2. Öyle olmasa bana neredeyse bir kitap boyutunda onca yazıyı yazdıramazdı zaten:)

    YanıtlaSil
  3. Aynen Antakya/ Hatay gözüküyor...

    YanıtlaSil
  4. hayır bende Istanbul gözüküyor, ve ayrıca yıllardır hiç bu blogun o kadar aşağısına kadar inmemişim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende gözüken İstanbul sensindir:) Çünkü senin yazdığın saatte ben blogu kapatmış ve dışarı çıkmıştım. Şimdi baksan muhtemelen Antakya göreceksin:)

      Sil
    2. anladım. şu an blogdasın o zaman çünkü Istanbul ve Antakya var.

      Sil
    3. Aynen öyle, teşekkürler:)

      Sil
  5. Bende Ankara görünüyor ama alt tarafa Antakya saklanmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni giriş olunca o misafire öncelik tanıyıp arkaya çekiliyor:)

      Sil
  6. Aa! Daha önce hiç dikkat etmemişim. :)
    Bende İstanbul ve Hatay gözüküyor. Acaba Hatay'dan çok tık alıyorsunuz o nedenle mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tıkla bir alakası yok Sevgili Okul Arkadaşım, öyle olsa daha önce de sürekli görünürdü ve ben istatistik bölümünde görürdüm girenlerin nereden olduğunu ve sayısını. Gönül bağı oluşmuş sanki şehirle aramızda. Ne yaparsam yapim olmuyor, bugüne kadar benzer bi durum da olmadı, ben bloga girer girmez Samsun çıkar ve dünyayla birlikte dönerdi. Samsun benden habersiz kardeş ilan etmiş ve hiç görünmediğine göre de kendisi kenara çekilmiş olmalı:)

      Sil
  7. Hatay yazısını aradım ama göremedim senin blogda... ya da ben anlamıyorum galiba konuşulanları :/ :(
    dünya nerede var?

    YanıtlaSil
  8. Dünya sağ taraftaki -öne çıkan yayın- başlığından aşağı doğru gelince arşiv kısmının hemen altında, ben blogda olmadığım zaman buldunduğum yer gözükmez, ama sen girdiğinde ben yoksam da İzmir'i görürsün. İşte oradaki Samsun artık blogu açmışsam da olmuyor, onun yerini Antakya-Hatay alıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dünya gözükmüyor.. görememin sebebi buymuş demek.. maalesef yok, sayfayı yeniledim buna rağmen yok..
      Sanırım blog sayfa düzeninden halledebilirsin bunu, o dünya ve blogda bulunan kişi sayısını belirten ikon düzenekleri arada bozuluyor maalesef ve ben de kaldırmak zorunda kaldım.

      Sil
    2. Diğerlerinin hepsini doğru gösteriyor, sayfa düzeninden müdahale edemiyorum, sadece dünyayı kaldırıp ya da ekleyebiliyorum ya da renk ve şekil değişikliği yapabiliyorum. Bunun dışında her şey onun elinde:)

      Sil
    3. En alt kısımda var. En başta ben de sayfayı yenilememe rağmen görememiştim ama Buraneros'un yönlendirmesiyle gördüm. En aşağıya kadar inince orada Dünya var. Ama şu an İzmir'i gösteriyor. Ben İzmir'de olduğum için muhtemelen. Bunun dışında bahsettiğiniz durumlar can sıkıcı. Yaşamış biri olarak anlıyorum... Umarım bir sorun yoktur. Sadece o ikon ile ilgili bir sorundur.

      Sil
    4. Yok yok, seninki gibi bir sorun değil İlkay, Telekom da muhtemelen Hatay'la ilişkimizi anlamış bizi ayırmak istemiyor ve Hatay göstermekte ısrarcı:)

      Sil
  9. Valla hepimizi indirdin aşağı kadar! yorum sonunda kesiyorduk bakmayı. bende de istanbul hatay çıktı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, oysa o Hatay Samsun olmalıydı, biraz daha uğraşmalıyım sanki, ya da vardır bunda bir hayır deyip dokunmamalıyım:)

      Sil
  10. İstanbul, Antakya ve arka planda da Bolu var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul, Bolu doğru onlardan giriş var, Antakya'da sorun var, Samsun'u yok edip yerini işgal etmiş durumda. Demek o da bizi unutamamış, ne yaparsam yapim terk etmiyor, artık gönlü ne zaman "bana eyvallah" derse kabülüm:)

      Sil
  11. Bende İstanbul gözüküyor:)

    YanıtlaSil
  12. Çünkü o an blogda sadece İstanbullu varmış, ben yokmuşum, şu an mesela başka kimse yok ve Antakya-Hatay olarak dönüyor dünya:)

    YanıtlaSil
  13. Bende İstanbul görünüyor. Şehir karışıklığı düzeldi mi, merak ettim.
    Hatay’ı gezmemi önermiştiniz. Sonrasında da o deprem gerçekleşti. Birkaç ay önce Hatayla ilgili bir belgesel izlemiştim. Depremin izleri hâlâ silinmemiş. Çok üzücü. Allah tekrar yaşatmasın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzelmedi, beni bloga girdiğim her seferde hâlâ Antakya-Hatay olarak gösteriyor, sizleri de doğru yerlerde, gördüğün İstanbul senin girişin muhtemelen:)

      Sil
  14. Efenim ben size Milano'dan bağlanıyorum, çünkü ofisteyim ve ofis sunucuları bu hafta oradan bağlantı açıyor. :D Haftaya hangi ülke olur bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enteresan durumlar devam ediyor bende de... Bu kez Antakya'da yeteri kadar kaldın, şimdi de seni daha yakında ve sevdiğin bir başka şehire taşıyayım demiş Telekom, artık Amasya olarak gözüküyorum, bu sanki eve dönüşün de bir işareti gibi:)

      Sil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP