27 Ağustos 2024 Salı

1977'den Ve 16+1 Yaşında Bir Liseliden Kırkbeşlik


*Viens dans ma vie, Franck Gérald, John O'Brien-Docker ve Kai Warner tarafından yazılıp bestelenmiştir. İranlı Kürt şarkıcı Marjan'ın seslendirdiği halk şarkısı "Kavir-e Del'in" aranjmanıdır. Pekkan'dan hemen sonra 1976'da Kai Warner's Orient Express adlı müzik grubu tarafından "Fly Butterfly" adıyla seslendirilmiştir.

Şarkı ilk kez 1976 yılının sonunda Philips Record tarafından Fransa'da yayımlandı, ardından Türkiye'de ses getirince birkaç ay içinde 1977'de Türkiye'de piyasaya sürüldü ve 50 bin satışı geçerek, Türkiye'de yabancı dilde en çok satan plak hâline geldi

Hey dergisi Mayıs 1978'de dağıttığı Yılın Müzik Oskarları töreninde Yılın Yabancı Şarkısı dalında "Viens dans ma vie'ye" ödül verdi. Ayrıca Philips Records da satış başarısı münasebetiyle şarkıcıya Altın Plak ödülü takdim etti.









*Metin Vikipedia'dan alıntıdır.

*Paylaşım, Sevgili Dostum Momentos'un blogundaki haftalık müzik tanıtımı postlarından esinlenerek oluşturulmuştur.

*Ayrıca Sevgili Elisabeth Vogler blog yazısının sonunda Animals'ın yine o yıllara ait bir şarkısını paylaşarak benim de fikrimi tetikleyen, ancak, ne yazık ki o plağın gittiği yerden gelmemiş olması nedeniyle fotoğrafını çekip paylaşamadığım 45'liği içinse üzgünüm:(

12 yorum:

  1. Vayyy, müzikli bir yayın olurda uçmam mı hemen :D
    Bayıldım eline sağlık. Ben de tam şu anda bir yayın üzerinde çalışıyorum, çok efkârlandım ara verince de bu yayını gördüm. Şu anda Kavire' nin söylediğini dinliyorum. Çok hoş.
    Bence devam etmelisin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) İki yorumu da seviyorum ben, tek yumurta ikizinden nüansları olan iki farklı ama uyumlu bir yorum tadı alıyorum ben ve bu durum çok hoşuma gidiyor:) Daha önce yazdıklarım vardı. Bundan öte yine ara ara elimdekilere göre yazarım, o halde:)

      Sil
  2. Şarkıyı hatırlamak çok hoş oldu Sevgili Okul Arkadaşım. :)
    Sevgili Momentos'a katılıyorum, plak arşivinizi esas alarak böyle yayınlara devam edersiniz bizde keyifleniriz. :)
    Kavire bu şarkının İngilizcesini de söylemiş, Fly Butterfly imiş adı, bulup dinledim, hatırladım.
    Ajda ise bu şarkının Türkçe versiyonunu da yapmış, Baksana Talihe.
    Ve de yıllar sonra Göksel bu şarkıyı tekrar söylemiş: https://youtu.be/-A9cVnlHa9A?si=byXJGST_mt-UGmHw

    Lafı uzatmak eğilimine girdim, ancak bu şarkının yabancı dildeki versiyonlarını dinleyince, özellikle İran'ın İslam Devrimi öncesi yıllarını tekrar düşündüm, Fly Butterfly 1976 tarihini taşıyor. 1979'dan itibaren çok şey değişti oralarda, nereden nereye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim Sevgili Okul Arkadaşım. Ben de şu anda yazarken aynı zamanda İngilizce versiyonunu dinliyorum. Ajda'nın Baksana Talihe'sini biliyordum, hatta plak vardı bende ama o zaman bu bağlantıyı bilmiyordum. Yorumunuzu okuyunca o yılların İran'ını ben de düşündüm. Ülkemiz insanı severdi Farah Diba'yı, biz çocuklara da olayın magazin kısmı masal tadı verirdi.

      Hey gidi günler hey, şimdiye bakınca o yıllar bir rüyaydı sanki, geldi geçti:) Ve komik bir şey, biz devrimci tıfıllar ve büyükler başlangıçta İran molla harekatına sempati duymuştuk, sanki bizim anladığımız manada bir devrimdi olan. Bir diktatör devrilmişti! Sonra hanyayı konyayı tüm dünya solcuları gibi biz de görmüş olduk:)

      Sil
  3. Hey dergisi vardı yahu, ne güzeldi, dolu dolu içerikle...Kavire'nin yorumunu da bayıldım, teşekkürler Buraneroscuğum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim Sevgili Şule ben de teşekkür ederim, yorumu ben de daha çok sevdim ancak Ajda da bizimdir işte :)) Hey dergisi muhteşemdi, tüm sayıları bende vardı ve ben askerdeyken ve 12 Eylül rejimi başlamışken, annem ve babannem korkudan tüm sol kitaplarımla birlikte Gırgır ve Hey dergilerimi -yakarak- ortadan yok etmişlerdi.:)

      Sil
  4. 70'ler ve arajmanlar... İnstada bir hesap var orada Türkiye'de yapılan arajmanlara yer veriliyor orijinalleri ile birlikte, pek hoşuma gidiyor. Yüzüm gülümsedi. Sevgiler - Evren

    YanıtlaSil
  5. ruhuma ne iyi geldi, teşekkürler:) bak şimdi neyi fark ettim? ben bu şarkıyı hep Göksel'den dinlemişim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rice ederim, ruha iyi gelmesine sevindim:) Bize göre yakın çağ insanı olduğun için Göksel'den dinlemiş olman normal:)

      Sil
  6. galatada plakçılar var plak satıyorlar, meraklıları varmış, biriktirenler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi için teşekkürler, bizimkiler kendiliğinden birikti, bir dönemler her evde pikap olduğu gibi bizde de vardı ve biz büyüyene kadar epeyi çoğalmışlardı, gerçi arkadaşlar sağolsun pikaplar yeniden gündem olunca yağmaladılar ve gidenlerin çoğu dönmedi. Olanlarla idare ediyorum, daha fazla yok olmadan da en azından blogun arşivinde yerleri olsun istiyorum:))

      Sil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP