8 Ekim 2022 Cumartesi

Babannemin Sandığından Bir Wong Kar Wai Başyapıtı

Naftalinlenme tarihi Eylül 2008

2046, görselliğine ve müziğine hayır diyemeyeceğiniz bir film... İçeriğine ne isterseniz söyleyebilirsiniz.




Paramparça Aşklar Köpekler'deki birbiriyle ilişkilenmiş insan hikayelerinde, her bireyin kendi farklı öyküsündeki aşkın farklı hallerinin de sorgulandığını görürsünüz...

Film şunları ortaya koyar: Aşk ihanettir, aşk ızdıraptır, aşk günahtır, aşk bencilliktir, aşk umuttur, aşk acıdır, aşk ölümdür...

Ve tüm bu hallerin ışığında sorar size: Aşk nedir?

Kendinizce bir cevabınız varsa! (ki vardır) 2046 boyunca tüm bu hallerin ekseninde, hatta odağında: Aşkın iniş çıkışlarının, kumarının, coşkularının, sıkıntılı hallerinin, can yakmalarının; mahrem anların titrek ve sessiz tonunda bir erotizmle, olağanüstü müzikler eşliğinde, uzun ve sessiz bir şiir tadında, görkemli alegoriler halinde ve Wong Kar Wai diliyle gözünüzün ve ruhunuzun içinden akıp gidişini hissedeceğiniz, görkemli bir şölen izleyeceksiniz demektir.

Ve belki hissedip de anlamlandıramadıklarınızın cevaplarını bulacaksınız!

Bir aşk tanımlaması olan bu muhteşem filmi izleyin...

Aşkın tüm hallerinin nasıl bir film ve ritm ortaya koyabileceğini bilerek ama!

Sıkıntılı yani...



18 yorum:

  1. Sevgili Buraneros Wong Kar-Wai yazmış diye uçarak geldim ancak benim izlemediğim filmi çıktı, tüh. Ama öyle güzel yazmışsınız ki filme dair kafamda bir şeyler canlandı, zaten yönetmenin diğer filmlerinde aşk üstüne anlattığı o kadar çok şey var ki bunda da yepyeni cevaplar bulacağıma eminim.

    O zaman hem burada hem de bana yaptığınız son yorumda bahsettiğiniz Paramparça Aşklar ve Köpekler ile 2046 benim ödevim olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir anlamda üçleme olarak nitelenen serinin nispeten daha aykırı duran filmi 2046, o nedenle daha çok soruya cevap aratıyor ve üzerine sohbet de daha keyifli oluyor. Üstelik sohbet başka kişilere de ihtiyaç duyurmuyor, insan kendi tekil dünyasında kendiyle konuşurken bile filmle ilgili olarak, farklı opsiyonlar bulabiliyor. Bu haliyle de özel bir film olduğunu düşünüyorum:) İyi seyirler sana, düşüncelerini okumak pek keyifli olacak:)

      Sil
  2. ama Buraneroscum, ben birini izlemeden sen diğerini yazıyorsun, sonra benim çok fena aklım kalıyor, olmuyor :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şule bu iyi halim benim:) Sinema yazarak başlamıştım bloggerlığa ve deli gibi film izliyor ve yazıyordum, o nedenle şimdiki halim şükürlük bence:)) Sevgili Okul Arkadaşım'ın önerdiği ve daha çok sevdiği filmi izlemediysen ondan da başlayabilirsin, ya da bunu izleyip ona da dönebilirsin. :)

      Sil
  3. Wong Kar-wai'nin bir önceki filmi In The Mood For Love / Aşk Zamanı'nı 2046'dan daha çok sevmiştim diye kalmış aklımda.
    Ya da şu oldu belki de, hani çok beğenilen bir filmin /romanın devamını niteliğinde olanı çok heyecanla beklersiniz ve inadına beklentinizin altında kalır ve biraz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Belki de öyle olmuştu, emin olmak için yeniden izlemeli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu doğal Sevgili Okul Arkadaşım çünkü 2046 daha çok soru atıyor ortaya üst yorumda da belirttiğim gibi ve aykırılıklar ve kabul edilemezlikler de içeriyor bünyeye göre, ama bu nedenle de üzerine de daha çok konuşturuyor ve daha çok cevap aratıyor insana. Aşk Zamanı daha masum:)

      Sil
  4. İsimlerle aram iyi değil ama afişin bana anımsattığı filmin yönetmeni çıktı Won Kar Wai. Chunking'ini de izlemişim, Aşk Zamanı'yla birlikte. O nefis görseller renkler şu an zihnimde akıp
    İzleneceklerime yazdım, teşekkürler :)gidiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu büyük avantaj sevgili filmgündemi; bu film üçleme kabul edilen serinin doruğu, Kar Wai'de bir cin ve bu filmde bir kenara çekilmiş ve kafasına sorular tıkıştırdığı izleyicilerinin cevaplarına kıs kıs gülüyor çünkü nüansları bol, o nedenle de cevapları çeşitli bir test bu film. Hani imkan olsa ve çoklu tartışılabilse eminim saatlerce konuşulabilecek ve farklı sonuçlara varılacak, kabul edilebilirlikleri kişiye göre değişecek, çok renkli ve enfes bir sohbete yol açacaktır 2046 :)

      Sil
  5. Benim pc arızalı oğlumun ki de pek sağlam değil. Mause yine çıldırdı ve bu yüzden gönderiler garip görünebilir...

    YanıtlaSil
  6. Bu 3lemenin sadece birini izledim. In The Mood For Love.
    Bu ve diğeri de hemen izlenecek tarafımdan ancak! eklediğin linkteki müzik beni olduğum yere mıhladı. Muhteşem! Shigeru Umebayashi' yi müzisyenler listesine aldım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Rica ederim, müzikler filme de çok yakışıyor ve kullanımı müthiş, adeta birer oyuncu da onlar diyebilirim:)

    YanıtlaSil
  8. Valla bence aşk filmlerinin unutulmaz yönetmeni wai :)) hep kalite

    YanıtlaSil
  9. Sinema konusunda pek bilgili olmadığımdan ilk kez görüyorum. Kesin izlerim diyemiyorum ama kısmet kim bilir belki de izlerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinema derin bir kuyu bir çoğumuz bir çok filmi ilk kez görüyoruz ve görmediğimiz neler var kim bilir. O nedenle için rahat olsun:)

      Sil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP