15 Ekim 2022 Cumartesi

Ara Sıcak Tadında Hastane Yollarında

1.Bölüm


Randevu günü öncesindeki gece sabahı ediyorum.

Diz benimle kapışmış durumda.

Altındaki yastığı alıp bacağı uzatmaya yelteniyorum, o bana ağrı engeli koyuyor. Sen inadım inat yapıyorsan ben de o eşiği aşıyorum, diyor ve uzatıyorum bacağımı. Lakin bu da başka bir sorun çünkü sırt üstü yatmak bana uzak. Dizse bana kan kusturmaya yemin etmiş, nedir benim senden çektiğim intikamı peşinde sanki. Yıllardır diyor, dağ dere tepe yürürken, koşarken, zıplarken, şut atarken, pedal çevirirken, merdivenleri hoplaya hoplaya çıkarken beni hiç düşündü mü?

Bir an içim acıyor kıymetli dostuma.

Onca futbol maçı, onca basketbol maçı, yenen tekmeler, bisikletle gidilen mesafeler, atılan şutlar, sıçramalar, smaç yaparak atılmış, tribünleri ayağa kaldıran, oradaki sevgiliyi gururlandıran keyifli sayının ardından güvenle çemberde asılı kalıp yere inerken onun yastıklığına sığınmalar geliyor gözümün önüne.

Muhtemel ki onda da gençlik ateşi vardı ve onun da umrunda değildi o zaman dünya; ama!.

Okşuyorum yoldaşımı, ağrısını dindirmek için jel sürüyorum, bir de Volteren SR atıyorum ağzıma.

Sonra sızmışım. Kısa süreli olsa da...

Oğlan duşakabine bir sandalye yerleştiriyor. Evin diğer bölgeleri ile dört gündür bir bağım yok. Tek ayak üzerinde dört beş sağ bacak zıplamasıyla yatak odamın banyo kapısına erişiyorum.

Sıcak su iyi geliyor.

Bu kez ıslak ayakla zıplama korkusu. Ama geleceği düşünerek olmasa da seçtiğim ahşap görünümlü yer döşemeleri konusunda kendimi alkışlıyorum; çünkü kaydırma engelleri var. Sekerek ulaştığım yatağımın üzerindeyim.

Diz kendini biraz salacak gibi.

Oğlana seslenip buzu istiyorum. Yastığın üzerine bir havlu, üzerine jel şeklindeki buz, dize ince bir bez sargı, hoop havluyu sarma.

25 dakika sonra tık yok.

Bu bir mucize.

Kardeşin gönderdiği araç gelmek üzere. Sol bacağı zor da olsa basacak durumdayım. Biraz bahçede oturabiliriz. Neredeyse beş gün olmak üzereyken açık hava.

Arabaya yürüyorum. Yolda sohbet iyi; genç sürücümüze geçtiğimiz yerlerin eski hallerini anlatıyorum.

Bunları şimdi uzun uzun yazmayacağım tabii ki! Belki bir gün bugünkü fotolarını çeker, çocukluk günlerimden başlayıp geçmişlerini anlatırım.

Hastanedeyiz ve ben tekerlekli sandalyedeyim.

Hep merak etmiştim.

Şimdi doktorun odasına... Yürüyerek giriyorum içeri. Önce dinliyor beni. Sonra elle gerekli kontroller.

Bir de röntgenden görelim.

Bir kat aşağı, sonra tekrar yukarı.

Benim bacak çok da şakacı.

Yine aynı şey: Doktorun ifadesiyle filmdeki durum anki halimden iyi. Kemik sistemimde bir sorun yok. O halde sabah akşam jel ve Volteren SR'e; 20 gün sonra tekrar bakalım.

Önceki geceyle kıyaslanmayacak bir uyku.

Bu kez dersimi almış durumdayım.

20 gün sonraki gelişme nasıl olur şimdilik bilmiyorum. Belki bir de MR ile görelim denir.

Sonu nereye uzayacaksa varım.

İki bacağım, iki güzel dostum; ballandıra ballandıra anlattığım gezmelerimin, spor keyiflerimin, galibiyet sevinçlerimin, izlediğim konserlerimin, filmlerimin, oyunların ve çileli anlarımın can dostlarından ikisine de; siz olmasanız ben olmazdım, dedim ve onları yatağımın en keyifli noktasına uzattım.

Ve bu sabah ben onlardan erken uyandım ama hiç ses etmedim. Onlara duyurmadan haklarınızı asla ödeyemem, dedim ve bundan sonra onları elinden geldiğince doktorlara düşürmemelisin, diyerek, kendime ayar verdim.

Bugün uyandıklarında bir söz vermeyeceğim, düşüncemden de bahsetmeyeceğim; solun durumuna bakacağım ve duruma göre bir iki gün içinde sinemaya götüreceğim onları... Hatta yıllar yıllar sonra patlamış mısır bile alabilirim, onlar için.

Elbette David People'ın terasında pasta-kahve keyfi ve yeni dönem kararlarımın kutlamasını da yapacağız birlikte...

36 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun Sevgili Okul Arkadaşım, şifa diliyorum dizinize/dizlerinize (onlar ayrılmaz ikili çünkü) :)
    Annemin sağlık takibinden biliyorum, bu tür rahatsızlıklarda dize buz çok iyi geliyor, sebebi oradaki kan dolaşımını artırması ve vücudun kendisini iyileştirmesine yol açmasıymış. Bir de gerektiğince dinlenmesini sağlamak uygun oluyor, bu dönemde.
    Bir de kendi tecrübemi aktarayım, kemik suyu ve paça çorbası da dizlerin dostu, öneririm. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Sevgili Okul Arkadaşım. Kesinlikle bu kez disiplinli olacağım, tamam halloldu deyip görev başı yaptırmayacağım onlara ve bundan sonra uyarılarına kesinlikle kulak vereceğim:) Öneriler için teşekkürler ayrıca; sakatatçı biri olarak kendisini severim zaten, işkembe ile birlikte:) Buza ise devam:)

    YanıtlaSil
  3. Amanın neler olmuş...çok geçmişler olsun, ağrısız sızısız özgür dolaşımlı günleri en içimden diliyorum. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, iyiyiz, bir kaç güne daha iyi olacağız inşallah.:)

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun. En kısa zamanda iyileşmeni dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim. Sanırım bir iki güne normal haline dönecek gibi, şu an iyice bükebiliyorum kendisini:)

    YanıtlaSil
  6. Önce ayak bileği idi, şimdi diz de mi katıldı arıza çıkarmaya.. ama dostum bu işler şakaya gelmez, bak iyi ki onlarla sohbeti koyulatmışsın, yumuşatmışsın, o zaman benden de sana hem geçmiş olsun, hem de kundalini reiki enerjisi geliyor. :) @>----

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili dostum, şu an ikisi de sakinler, birazdan kardeşe ineceğim. Bir kaç adım sonrası belki de vazgeçerim çünkü dize ve bileğe karşı hassas duygular içerisindeyim, bundan sonra onlara daha özen göstereceğim. Yıllardır verdikleri emeği düşündükçe, kesinlikle haklarıdır.:)

      Sil
  7. Geçmiş olsun. Diz çok önemli insanın kendinizi yormayın iyileşirler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkür ederim, şu an bir sorun yok ayağı basıp yürüyebiliyorum ama yine de hassas davranıyorum ki bundan öte de bu özen devam edecek sanırım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun. Diz ağrısı yaşam kalitesini feci etkiliyor. Aynı noktada çok fazla dikildiğimde ve ağır taşıdığımda benim de sağ diz kapağım huysuzluk ediyordu. Nette bir araştırma yapıp hardal yağı'nda karar kıldım. Üst üste iki gün masaj yaptım, şaşılası bir şekilde bir daha hiç ağrımadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Aslında bizgiller farkına varmadan kilometrelerce yürüyoruz, onlar bir tepki vermediği sürece umurumuzda bile değiller. Arada isyanları bir uyarı ki bu bana son dört yılda üçüncü. Bir kaç günde halloluyor diye ciddiye almıyordum. Artık almayı düşünüyorum. Onlarınki de can.:) Doktora öncekinde sormuştum ne kadar yürümeliyim diye, onlar size söyler demişti, gerçekten söyledi de ama ben duymazdan geldim yine:)

      Sil
  10. Geçmiş olsun. Umarım bir an önce şifa bulursunuz. Ben de bir haftadır sağ dizimde bir rahatsızlık hissediyorum. Herhangi bir travma söz konusu değil. Durup durduk yerde çıktı ortaya. Eşim doktora gidelim diyor, ben biraz bekleyelim geçer belki deyip geçiştiriyorum. Yürüyüşüm değişti, hafiften aksamaya başladım. Herhangi bir ilaç kullanmadım. Bakalım ne olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Şu an hallomuş durumda ama artık seslerine kulak verme kararındayım, biraz daha duyarlı davranacağım kendilerine. Size tavsiyem seslerine kulak vermeniz. Biraz frene basmakta fayda var.:) Bir doktora gitmeyi düşünmüyorsanız adını bırakacağım ve bana önerdiği jeli isterseniz deneyin, Jelgo. Sabah akşam bir kere, ve yazıdaki Volteren SR 4 kutu, o da sabah akşam bir. Minik bir hap, doktorum ona çok güvendiklerini söylemişti ki aile doktoru yazabiliyor ikisini de. İlk başıma geldiğinde bir de havluyu rulo yapıp dizin altına koymamı, sonra sert zemine uzanıp aralıklarla dizimle ona baskı yapıp sonra serbest bırakmamı ve bunu yarım saat olmak üzere günde iki kere tekrar etmemi önermişti ki o zaman resmen kilitlemiştim ben bacağı neredeyse, ama basabiliyordum zor da olsa. Geçmiş olsun size de.

      Sil
    2. Sağ olun:) Durumunuzdaki iyileşmeye sevindim. Dikkat edin siz de. Benim durumum sizinki kadar vahim değil sanırım. Sadece diz ağrısı değil. Ne olduğunu bilmiyorum. Sağ dizimin üzerinde parçalı kırıktan ameliyat olmuştum yıllar önce. Zor günlerdi. İçindeki profil, çivi zerzevatı çıkarmayı gözüm yemedi, belli bir süre geçtikten sonra da doktorlar bırak kalsın, üzerini kıkırdak kaplamış dediler. Fakat ağrılar artınca zamanla kemiği bağlayan zerzevatı çıkarttırdım Ankara'da iyi bir profesöre. Kısa bir süre sonra kuş kadar hafiflemiştim. Uzun zamandır normal yaşantıma devam ediyordum. Sanırım on yıldan fazla geçti. Uzun yollar yürüdüm, ağır yükler taşıdım, bana mısın demedi. Şimdi ne olduysa o ilk ameliyattan sonraki hassasiyet geri geldi. Bir an ayağım boşalıyor, bazen dizim ağrıyor, bazen belime vuruyor. Önerilerinizi dikkate alacağım, kızım zaten aile hekimimiz:) Ama biraz daha kendimi dinlemek istiyorum. Frene basmak konusuna ben de önem veriyorum, bu nedenle sol ayağım sağın yükünü de üstlendi fakat bu yüzden aksamaya başladım. Teşekkürler:)

      Sil
    3. Rica ederim:) Biraz özen istiyorlar artık sanırım, yürümeyi seviyoruz belki ancak durup soluklanmayı da iyi öğrenmemiz gerekiyor gibi:) Bu kez kararlıyım, kendisi yeter dedi mi sözünü dinleyeceğim çünkü isyan edip de grev çadırını kurdumu sosyal hayat pek tatsızlaşıyor.:) Aile hekiminizin sözlerini ve önerilerini dinleyin bence:)

      Sil
  11. Çok geçmiş olsun Sevgili Buraneros. Dilerim en kısa sürede turp gibi olur, gezilerinize geri dönersiniz ama tabi daha yavaş yavaş, daha kısa sürelerle olmasında fayda var sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili KuyruksuzKedi, şu an yürüyebilir durumdayım ama 4-5 gün daha kendisine iyi davranacağım, üzmeyeceğim. Sonrasında da bir iki hafta 5-6 kilometreleri aşmama fikrindeyim.:)

      Sil
  12. çok geçmiş olsun sevgili buraneros. tez zamanda iyileşip sahalara dönersin dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili Şule... arzum sahalara dönmek, kendisini artık abartıp da zorlamayacağım ve yeter dediği anda frene basacağım.:).

      Sil
  13. Yazının akışı o kadar güzel ki, sanki sizinle ben sektim o banyoda. :)

    Şimdilik daha iyi olmanız güzel haber, eğer bir sorun çıkmayacak gibiyse bence de patlamış mısırla kutlamaya değer. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kez biraz daha sabırlı davranıyorum, uzun yol yapmıyorum, bir kaç gün sonra duruma göre düşerim yine yollara o zaman patlamış mısır kesin:)

      Sil
  14. Ulaaaa yazının sonuna gelmişiz :) Ne kadar güzeldi çayla iyi gitti :)

    YanıtlaSil
  15. çok geçmiş olsun sevgili buraneros arada oluyor bu sağlık sorunları hepimize. geçer gider inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili pelinpembesi, geçti gitti diyebiliriz, bir kaç gün daha tedbiren dışarılara çıkmam... sonra da mesafeler konusunda daha dikkatli olurum diye düşünüyorum:)

      Sil
  16. Çok geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum. Dikkat edin kendinize:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, şifa dilekleri işe yaramış görünüyor, an itibariyle durum normal gibi, bundan öte daha özenli ve dikkatli olacağım muhtemelen:)

      Sil
  17. Geçmiş olsun dizler iyileşsinki gezi yazılarını okuyalım. İyi bakın dizlerinize/kendinize. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hülya:) Bu ara iyi bakıyorum, bundan sonra da koruyup kollayacağım kendilerini inşallah:)

      Sil
  18. Çok çok geçmiş olsun; en kısa zamanda iyileşmenizi ve yazıda da bahsettiğiniz gezilerinize, maceralarınıza devam etmenizi diliyorum. İnsan sağlıklıyken o sağlığın kıymetini fark etmiyor, sistemdeki tek bir aksaklığın bile hayat kalitesini nasıl bozduğunu anca o kötü gün gelince görüyoruz. Kendinize iyi bakın :)

    YanıtlaSil
  19. Çok teşekkür ederim, aslında haloldu da ben işi garantiye almak için şu an zorlamıyorum ki bundan sonra kendisine daha özenli davranacağım, çünkü izlemeyi çok istediğim bir filme gidemedim:)

    YanıtlaSil
  20. Çok geçmiş olsun değerli buraneros. Dizlerine iyi bak! onlarla daha çok yollar aşındıracaksın :) en kısa zamanda iyileşmelerini diliyorum. Bu arada bugünlerde ben de, volteren'in hem jelini hem de hapını kullanıyorum. Zira, Ekim başından bu yana biri keyfi, biri kederli önce yurt dışı ve ardından ayağımızın tozuyla (aile büyüğümüzün kaybı dolayısıyla) yurt içi yolculuklarımız oldu... çok mu ağır kaldırdım yoksa ters bir hareket mi yaptım!? ya da kaygı ve stres mi taşıdım bedenime! bilmiyorum ama sırt kaslarımı çok fena yormuşum. Nispeten ağrılarım hafifler gibi... Beynim, ruhum, bedenim dinginliğe hasretti... şükür evimdeyim, rutin hayatıma ve blog ziyaretlerime başlayabilirim yeniden....Acil şifalarla, iyi haftalar olsun hepimize. Sağlıkla, esenlikle kal...

    YanıtlaSil
  21. Çok teşekkür ederim Esin, sana da geçmiş olsun. Başınız sağolsun. Benim ki biraz kendi hatamdan oldu, zorlamaya bağlı olarak:) İki üç günde jel ve hap sayesinde normale döndü ama dedim sen yine de uslu dur, zaten doktorum 20 gün sonra görüşelim demişti ben de sözünü dinliyorum, tedaviye devam ediyor ve çok yüklenmiyorum. Aslında daha önce de olmuştu, bu kez dersimi aldım, sınırları aşmayacağım artık:) Çok teşekkür ederim, iyi haftalar, sağlık ve esenlikler...

    YanıtlaSil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP