19 Kasım 2008 Çarşamba

Bir Çocuğun Yaşamına Dokunmak İsterseniz Ona Bu Kitabı Alın: PAL SOKAĞI ÇOCUKLARI

Çoğu zaman okuduğum karakterlerin hangisinin kim olduğunu anlamakta, isimleri aklımda tutmakta zorluk çekerim. Bazen geri döner, çoğu zaman da kitabın oldukça ilerlemiş yerlerinde ancak kim kimdiri anlayabilir hale gelirim. Bütün okuma serüvenimde kitaplardan aklımda kalanlar genel olarak olaylar, davranış biçimleri ve o davranış biçimlerinin ruh halleridir. Yani bir durum okuyucusu olduğumu söyleyebilirim.

Ve okuduğum onca kitaptan, an'lar ve olaylar dışında aklımda kalan bir iki karakter adından ötesi değildir .

Belki oturup düşünsem ve bunları bir kenara yazsam, yine de toplamda onu geçmeyecek adlık bir listem olur. Ama aklıma ve yüreğime kazınmış bir karakter vardır ki; yaşamım boyunca hiç unutmadığım ve unutmayacağım Erno Nemeçek'tir o...

Belki de, kendi statüsüne bir artısı olmayacağı için herkeslerin uzak durduğu, sosyal anlamda ilişki ya da iletişim kurmadığı, bakmadığı, yaklaşmadığı ırak tutulanlara yakın durmayı seven anarşist ruhumun oluşumunda, bu kitabın fazlasıyla etkisi vardır.

Macar yazar Ferenc Molnar tarafından yazılan kitap: İki farklı çocuk grubundan Pal Sokağı'nda yaşayan ''yoksul'' çocuklar ile statü anlamında daha üst, seçkin, ''daha iyi ailelerin'' çocukları arasındaki çatışmaları anlatır. Her birimizin çocukken yaşamış olduğu, özellikle erkek çocukların klasik mahalle savaşlarından bir örnek gibi gözükse de oldukça derindir roman...

Bir oyun alanına sahip çıkmak üzerine verilen mücadelenin içinde; iyilik, dostluk, güzellik, ihanet, liderlik, ekip olma temalarını çok gerçekçi ve sürükleyici bir biçimde işleyen kitap, son derece yalın ve samimi bir dille çocuk dünyasını da anlatır. Tüm kusursuz anlatımın yanı sıra kenetlenmek, paylaşmak, bütünleşmekle parçalanmanın farklı sonuçlarını ortaya koyarken, bir amaç uğruna gerektiğinde kendini feda etmenin erdemini de serer göz önüne ...

Bir çocuğa, söz konusu hallerin tüm duygularının okunması ve fark edilmesini sağlamanın yanı sıra okuma alışkanlığı kazandıracak, kelimenin tam anlamıyla gaz verecek, ruhunu ve duygularını şekillendirebilecek, seçkin ve çok iyi bir başlangıç kitabıdır Pal Sokağı Çocukları...

Çevremde ya da hayatın başka alanlarında gördüğüm çocuklara kendimi bildiğim günden beri zevkle satın aldığım; bir çoğunu elinden tutup bir kitapçıdan ilk kez içeri sokmama neden olan bu kitabın, onlarda nasıl bir alışkanlık yarattığını uzun yıllardır gözleyen biri olarak, bu kitabın bir çocuğa verilebilecek en iyi hediyelerden biri olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Aklınızın not defterinde bulunsun!

13 yorum:

  1. Okumadım..

    Önce kendim için alayım, yıllar sonra okuması için de kızıma saklayayım :)

    Yazıyı okuduktan sonra, blogunuzu hemen terketmeyerek müziği dinledim :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Mayaa, Şeker Portakalı nasıl güzel bir kitaptır dimi :) Bir çocuğun gözünden dünyayı, sevgiyi ve acıyı anlatan inanılmaz bir kitap..devamı gibi olan Güneşi Uyandıralım'da güzeldi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. ''Güneşi Uyandıralım''ın devamıda ''Deli Fişek''tir.Bende bu seriyi okumadım şeker portakalı dahil:))Ama evde ve çevrede fazlasıyla konuşulduğu için okumuş kadar oldum:))

    Mussano'nun külliyatından bilgilerim:))

    Evet ''Pal Sokağı Çocukları''yetişkinlerinde seveceği bir kitaptır,bence okumalılarda:))

    YanıtlaSil
  6. çocukların zihin ve karakter gelişimi için okumaktan daha doğru bir yol olduğunu düşünmüyorum. Çocukluğumda okuduğum kitapların heyecanını hala duyarım, bu kitabı ben de önce alıp kendim okumak istiyorm, sonra arkadaşımın kızına vermeyi planlıyorum...

    YanıtlaSil
  7. (Belki çok alakasız olcak ama, şu yandaki müzik ne güzel öyle, yazılarının yanında blogunu ziyaret etmemin bir nedeni daha oldu xD)

    okumuş mudum bu kitabı... tanıdık geliyor ama! yok yok okumadım, merak merak, bir ara okuyum en iyisi :)

    YanıtlaSil
  8. listem çoğalıyor :) şuarar nedense hep ben merkezli kitaplara sarmış durumdayım. ama görürsem mutlaka diyorum.

    YanıtlaSil
  9. Ah üstadım!! bu nasıl birşeydir vallahi şaşırtıcı şekilde size burada rastladım nasıl şaşkın ve mutlu bir haldeyim anlatamam.bizi bıraktınız adı lazım değil bir sitede yazılarınızdan mahrum kaldık diye üzülüyordum.hemde nasıl bir noktaya değinmişsiniz anlatamam bu kitap benim yaşamıma dokunmuş bir kitaptır,hayatımın dönüm noktalarından biridir ve yaşamına dokunmak istediğim tüm çocuklara bu kitap tarafımdan hediye ,büyüklere de bu yönde tavsiye edilmiştir.sizin gibi muhteşem bir insan tarafından hediye edilmiş dolayısıylada yanında daha neler neler hediye olarak verilmiştir,vallahi yüreğinize sağlık.AA b arad unutmadan ben annapurna sağlıcakla kalın

    YanıtlaSil
  10. İlk okuduğum kitaplardandır.Çocukken okudum hayal meyal hatırlıyorum ama yine de bazı yerlerini net aklımda.

    YanıtlaSil
  11. Küçük bir katkı:

    Gerçi yorumlarda adı geçmiş, ama yinelemekte fayda var. Çocuklara kitap armağanı yapmak isteyenler için.

    Şeker Portakalı
    Güneşi Uyandıralım
    Deli Fişek

    Bir çocuğun (Zeze'nin), yaşam dönemlerini anlatan, birbirinin devamı üç kitap. Severek okuduklarını biliyorum.

    Ayrıca Muzaffer İzgü'den "Zıkkımın Kökü",

    Aziz Nesin'den "Şimdiki Çocuklar Harika",

    Selim İleri'den "Dostlukların Son Günü (Çocuklara biraz sıkıcı geliyor.)

    "Çocuk Kalbi"

    Ve başkaları...

    En güzel armağan kitaptır.

    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  12. Aysema; büyük bir katkı olmuş teşekkürler. Şimdiki Çocuklar Harika'yı okuduğumda hep onun filmini çekmeyi hayal etmiştim. Keşke birisi çekse... Katkılar için teşekkür ederim. Saygılar...

    YanıtlaSil
  13. Zeze'yi tanıyorum, uzun yıllar önce bir tatilde ve çok hoş, öyküyle de pek uyumlu bir tatil köyündeyken okumuştum:) Ama Nemeçek bir başka; biraz da mahalle savaşları yapan bir erkek çocuk olmanın etkisiyle belki de:)

    YanıtlaSil

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP